Így érhetsz el el még több embert a FB-on

amblo-fb-tobb.png

Bedöntenéd az internetet? Szeretnéd, ha az ismerőseid csak a te mémedet vagy posztodat osztanák? És ha lehet, mindezt ingyen (vagy minimális költséggel)? Ez minden Facebook-oldal tulajdonos álma. És így lehet valóság.

Kilenc pontba szedtem, hogyan érhetsz el több embert maximális kreativitás és minimális pénz ráfordításával. Nem lesz könnyű, de mutatom korábban már kipróbált és bevált módszereimet.

1. Legyen jó tartalmad

Amekkora közhely, olyan sokan nem tudják betartani. Hogy miért? Mert közhelyes életbölcsességeket, kamuoldalak kamuhíreit osztják meg, túltolják az állatos és vicces videókat és még lehetne folytatni. 

Mit tegyél?

  • Ossz meg saját képet. Azok legyenek jó minőségűek, de ma már ez alap. Mutass meg velük valami újat, valami titkot, vagy egy átlagos sztorit egyedi megközelítésből.
  • Készíts mémet. Az oldaladhoz közvetlenül vagy közvetve kapcsolódó mémekkel sok megosztást tudsz generálni. Csak üljön az a poén és tényleg legyen poénos. Talán ez a legnehezebb.
  • Írj blogot. Ha van saját tartalmad, megoszthatod a munkád során előkerülő nehézségeket, megoldásokat, példákat, egyéb érdekességeket, vagy elárulhatsz szakmai titkokat is. Ezt könnyebben veszik át, osztják meg mások is. Miért hagynád ki?
  • Élőzz. Közvetíts élőben egy izgalmas helyről, eseményről vagy épp ossz meg valami bölcsességet. Tarthatsz bizonyos időszakonként online fogadó órát is, ahol kérdezhetnek, válaszolhatsz a követőidnek. 
  • Készít(tes)s videókat. Rövid, jó minőségű, szerkesztett videókat akár már te is készíthetsz, de profikkal is elvégeztetheted. Mesélj el velük egy sztorit, legyen céges imázsvideót, használd a klipekben az aktuális trendeket, megoldásokat.
  • Szavaztass. Szavazni mindenki szeret (ha nem kell hozzá elmászkálni), épp ezért tegyél fel egy félig komoly vagy vicces kérdést és várd a voksokat. Később ki is értékelheted a szavazások eredményét, amiből akár egy új élő bejelentkezés vagy blogposzt születhet.
  • Készíts játékokat. Mert játszani is mindenki szeret. A playbuzz.com-on például rengeteg féle játékot összeállíthatsz (pl. ilyet), ami - kis hirdetéssel megtolva - egészen szép elérést kaphat.

2. Hirdess

A Facebook-hirdetés a Szuperinfó 2.0, ami nem a postaládákban és a krumpli héja alatt végzi, hanem személyesen te adhatod a célközönséged kezébe.

  • És nem csak a 6. oldalon az apróhirdetések között, hanem jóformán olyan módon, ahogyan csak szeretnéd (Instán, Messengeren, Facebookon kívüli oldalakon, Facebookon több formátumban).
  • Akkor és azoknak hirdethetsz, akiknek szeretnél.
  • Csak annyi pénzt fizetsz, amennyi hirdetésed megjelenik.
  • Kapsz róla statisztikát, hányan reagáltak a hirdetésedre, melyiket szerették a legjobban.
  • Ne csak hirdetéseket készíts, emeld is ki a posztjaidat. Bár ez kevésbé hatékonyabb, mint az akupunktúrás tűként működő hirdetés, tökéletes arra, ha fel akarod rázni a követőidet. Egy kis boost a posztra és újra visszatalálnak a régi aktív követőid is.

3. Időzíts jól

Ma már szerencsére nem kell real time posztolgatni, mint még 2012-ben, amikor ott kellett ülni a gép előtt, ha valamit meg akartunk osztani.

  • Bármikorra beállíthatsz posztokat, de ügyelj arra, olyan időszakot válassz, amikor a követőid is aktívak.
  • Ha csak este, munka után érsz rá az oldal szerkesztésére, nyugodtan időzítsd ki másnapra a posztokat, ne egyből hármat tolj ki akkor, amikor már mindenki alszik.
  • Használd ki az ünnepeket is. Sokan olyankor többet neteznek, facebookoznak, mint a hétköznapokon. Találj ki plusz tartalmakat ezekre az időszakokra (pl. a fentebb már említett playbuzzos játékokat).

4. Reagálj a világra

Rezsicsökkentés, olimpia, foci-vb, vagy valami más történés, geg, mém tematizálja a közvéleményt? Ha nem testidegen a cégedtől, oldaladtól, ülj rá a hullámra, vagy gerjessz másikat egy rád jellemző, hozzád köthető tartalommal. Így nemcsak azt látják, hogy együtt rezegsz a világgal, hanem még eredeti is vagy.

Például állj bele az épp futó, de az észszerű kereteken belül zajló kihívásokra (mert a mosószeres kapszulazabálás nem az). Korábban az #IceBucketChallenge egészen jó móka volt (főleg akkor, ha utaltak is a jeges fürdés után a zemberek az alapítványnak), az sok megosztást és nagy ismertséget hozhatott (utóbbiról Falus Ferencet tessék megkérdezni).

5. Kapcsolódj össze más oldalakkal

Taggelj be más oldalt is a posztodba, így azon oldal követői is kapnak értesítést a posztról. (Korábban ez nálam működött, bár mostanában nem kaptam ilyen értesítést, de sok oldal él ezzel a lehetőséggel.) Ha tudsz, vonj be más oldalt, influencert, hogy taggeljenek be, osszák meg egy-egy posztodat, az oldaladat. Új közösség szeme elé kerülhetsz.

6. Szólj a kisebb közösségednek is

Nagy számú követőid között vannak, akik nem beszélnek magyarul? Írj nekik angol nyelvű posztot. Még hálásabbak lesznek, ha nem csak értik, amit megosztasz velük, de még egy kifejezetten nekik szóló tartalommal, akcióval is kedveskedsz nekik. És ha reagálnak, mert értik a posztodat, aktívabbak lehetnek a következő alkalommal is.

7. Hozz létre csoportokat

Az oldaladhoz kapcsolódva csoportokat is létrehozhatsz. A működtetésük, a tartalom-megosztási lehetőségeik sokkal jobbak lettek az elmúlt években (posztidőzítés, élőzés, stb.), így egy kisebb, de egyben aktívabb közösséget tudsz gründolni plusz exkluzív tartalmakkal is.

8. Vonódj be a kommentekbe

Ne félj kommunikálni a követőiddel. Ha kérdeznek, válaszolj, de kéretlenül is reagálhatsz, ha úgy érzed, szükség lenne rá. Hálásak lesznek, épül a branded és még az a fránya elérés is növekszik. A Facebook új politikája és algoritmusa ugyanis azokat a posztokat helyezi előtérbe, amik sok interakciót váltanak ki.

És nyugodtan reagálj a konkurencia posztjaira, felvetéseire is. Belemehetsz komoly, de olyan vicces vitákba, mint amiket a német Aldi és Lidl szokott egymás között lemeccselni.

9. Készíts eseményeket

Már persze, ha illik a tevékenységedbe. Az újabb és újabb meghívottak, érdeklődők közösséged új tagjai lehetnek. Kommunikálj velük az event alatt, az esemény előtt, és ha lehet, közben is. 

Plusz még valami, az MF

A jó öreg Mázli Faktor. Ha jó vagy Fortuna istennőnél, akkor minden egyes posztodat inni és osztani fogják a követőid, akiknek száma exponenciálisan növekedni fog hétről hétre. Ez persze nem igaz, de hinni lehet benne.

Az MF itt azt jelenti, hogy Muszáj (valamennyit) Fizetned. Pénz nélkül nem fognak pörögni a posztjaid, eseményeid. Ha kellően kreatív tartalmakat osztasz meg, ez csak rásegít, ha nem, segít a szinten tartásban. (Bár idővel utóbbiért és az unalmas, kevés interakciót kiváltó posztjaid miatt még többet kell fizetned.)

amblo-fb-tbb2.png

 (képek forrása: pixabay.com)

#andormario

andor márió vagyok. social media manager, szövegíró, pr-es, blogger, szabadúszó, egy münchen-fanatikus keszthelyi budapesten.

Kövess a Facebookon is

Friss topikok