Miért edzőmezzel tisztelgünk Puskásék előtt?

amblo-mez-cover.png

Egy labdarúgócsapat egyik legerősebb kommunikációs eszköze a meze. A magyar válogatott a minap mutatta be új szerelését, ami az idei adidasos vébé-csapatok bemelegítő mezére hajaz.

Hiába számít a legkedvesebbnek az aktuális magyar válogatott aktuális meze, az elmúlt 20-30 évben nem túl karakteres és nem túl jó megjelenésű mezeket hoztak össze az illetékes sporttársak. Enyhe kivételek és letisztult dizájnú mezek akadtak, de inkább másod- és harmadvonalbeli mezekben játszottunk. 

A 2016-os Eb-szereplés hozhatott volna valami újat, de sikerült egy rém unalmas, ám ennek ellenére is egy egyszerűen szép mezben megünnepelni, hogy 44 év után újra ott lehettünk egy Európa-bajnokságon.

Az idén induló (és elég kaotikus lebonyolítási rendszerű) Nemzetek Ligája sorozatra új mezzel vágunk neki. A Magyar Labdarúgó Szövetség igyekezett hát a mai trendeknek megfelelően kiválasztani és bemutatni a csapat szerelését.

Valóban sokkal másabb lett, mint az korábban megszokhattuk. A már-már merészebb dizájnnal (már ha azt az idegesítően zavaró csíkozást ennek lehet nevezni - és ez most inkább az adidas tervezőinek a kritikája) tökéletes párost alkot a végre visszatérő klasszikus meggypiros szín, ami sokáig a magyar válogatott mezszíne volt. (Nemzeti csapatunk meztörténelmét Marosi Gergely foglalta össze nagyon jól, aki már 2012-ben visszavágyta a meggypiros színt. Csupán 6 évet kellett várnia.)

Az egésznek csupán annyi a szépséghibája, hogy ezt a dizájnt (csíkozást) és ezt a kialakítást (tessék megnézni a nyakat és az ujjakat) az adidas a 2018-as labdarúgó világbajnokság csapatainak készítette (LINK itt).

Ilyen volt a

bemelegítő mezük.

0-outstanding-adidas-2018-world-cup-pre-match-jerseys.jpg

Szalaiék új mezéhez hasonlóban passzolgattak és kocogtak közvetlenül a vébé-meccsek előtt az argentinok, a németek, a japánok, a mexikóiak, a kolumbiaiak, a svédek és az oroszok is. Hogy még keserűbb legyen a történet, hasonló kialakítású mezben melegítettek a 2017/2018-as szezonban a Real Madrid és a Bayern München játékosai is.

Kevés ország válogatottja kap kiemelt figyelmet a nemzetközi sportmárkáktól. Az adidasnál természetesen Németországé a legnagyobb, de Magyarország is fontos partnernek számít. Épp ezért is érthetetlen, miért ezt a dizájnt választották az MLSZ-nél. Amit persze "ráfogtak" a játékosokra. Még ha így is volt, szerencsésebb futballkultúrájú országokban nem a játékosok döntenek a mezek kinézetéről. Elvileg ezért is dolgoznak az MLSZ-nél szakértőnek mondott és tartott sporttársak.

És feltételezem, a csapat taktikájába se szólnak bele a marketing kommunikációs MLSZ-munkatársak.  

De ha már felültünk az adidas idei retrovonatára (pl. az idei vébé katasztrófa mezei ennek voltak köszönhetők (LINK itt)) és a nem épp kerek, 64 évvel ezelőtti vb-döntős Puskásék előtt akarunk tisztelegni (a következő Európa-bajnokság(!!) jegyében), illett volna szebbel előrukkolni úgy az adidas, mint az MLSZ részéről is.

Persze az is előfordulhat, hogy az adidasnál ez lesz a következő 1-2 év vezető dizájnja. Simán lehet. Csak aztán senki ne érezze úgy magát, mint azok a Tottenham-szurkolók, akik amiatt háborodtak fel, hogy a Barcelona edzőmezét kapta a csapatuk (LINK itt).

(címlapkép forrásai: MLSZ Facebook-oldala és innen)

#andormario

andor márió vagyok. social media manager, szövegíró, pr-es, blogger, szabadúszó, egy münchen-fanatikus keszthelyi budapesten.

Kövess a Facebookon is

Friss topikok