9 ok, miért kell a cégednek FB-oldal

amblo-cegfb.png

Sok éve talán túlzás volt egy kulcsmásoló cég a Facebookon, ma már az a ciki, ha valaki tudatosan távol tartja a vállalkozását a legnagyobb közösségi oldaltól. Vagy ha ott is van, nem jól működteti. Összegyűjtöttem, miért.

Igazából közel 6 millió ok is van, miért érdemes minden cégnek felmászni a Facebookra. Azért ennyi, mert itthon csaknem 6 millió magyar van fent ezen a közösségi oldalon. Azaz tíz 13 évnél idősebb magyarból hatnak van FB-profilja. Így tehát nagy ziccert hagysz ki, ha a cégedet bármilyen okból nem hozod fel ide, vagy nem ápolod a céged oldalát. (A jó és rossz működtetésről már korábban itt és itt írtam.)

No, de mit adhat a cégednek Mark Zuckerberg iwiwje?

1. Közösséget építhetsz 

A kezdeti hájpok és indiánnevek után a legtöbb Facebook-oldal működtetője gyorsan belátta, nem a méret a lényeg, sokkal inkább a minőség és az elköteleződés. A minőségi, tényleg a terméked, szolgáltatásod iránt érdeklő közönséget (viszonylag) könnyen összeszedheted. Akár az oldaladdal (fizetett hirdetésekkel), de egy csoporttal is. Utóbbiban meghittebb a légkör, nyugodtan tolhatsz ide egyedi tartalmakat, és itt személyesebben és többet is beszélgethetsz a követőiddel.

2. Könnyebben elérheted a célcsoportodat 

Hirdetések nélkül nem fog menni. Hirdetésekkel viszont rengeteg lehetőséged van. Többféle képpel, videóval és még több helyen (FB, Instagram, Messenger, FB-on kívüli oldalakon is) lehet akár egyszerre is jelen a tartalmad. Sőt! Ha az üzleted környékén tartózkodó, kávézó és közben fészbukozó emberekre célzod a hirdetéseket, ők is hamar odaérnek a programodra, akciódra.

3. Remek online marketing eszközöket használhatsz

A FB műhelyéből folyamatosan kerülnek elő az újabb és újabb, valamint a továbbfejlesztett kommunikációs eszközök. Az élő videó tökjó találmány beavatni a követőidet valami újba, de adhatsz itt tanácsot és exkluzív tartalmat is. A remarketing eszközökkel nyomon követheted a hirdetésed után a követőd vagy leendő követőd online viselkedését. Kvázi onnantól foghatod a kezét, hogy téged válasszon.

A chatbotok is levesznek egy nagy kommunikációs terhet a válladról, noha én még mindig kiforratlannak tartom "őket". Az olyan emberi tényezők, mint gyarlóság, kreativitás és együgyűség kiváltására és felismerésére szerintem még alkalmatlanok és még sokáig azok is maradnak, de ez egy másik blogposzt témája lehetne.

4. Jobb lesz a találati arányod a Google-ban

Noha évek óta combozik egymással a két óriás, ha van Facebook-oldalad és azon folyamatosan frissül a tartalmad, az jó helyre tolja fel a céges oldaladat a keresőóriás weboldalán.

5. Új kommunikációs felületed lehet 

A négyes pont miatt is, meg attól függetlenül is szerencsés, ha több lábon állsz az online térben. Egyrészt bármikor bármelyik bedőlhet, így a tartalmad egy jó része megmaradhat és kapcsolatban is maradhatsz a követőiddel, másrészt pedig minden csatornán egyedi közösséget találsz (azok egyedi nyelvezetével), így többféle embert tudsz többféle módon elérni.

(Amúgy egy FB-oldalnak ma már alapnak kellene lennie, de hogy kell-e más is, az a vállalkozásod profiljától függ. Twitterre, YouTube-ra, Instagramra vagy Tumblrre nem minden esetben van szükséged.)

6. Erősödhet a branded

2006.: Ha nem vagy a weben, nem létezel.

2012.: Ha nem vagy a Facebookon, nem létezel.

2018: Ha nem vagy jó a Facebookon, nem létezel.

Egy jó közösségi médiás megjelenés sokat dobhat a kis céged megítélésén. Ügyes kommunikációval jobb, személyesebb, emberibb lehetsz, mint a nagy cégek vagy a konkurenciád. Ha törődsz a social mediás jelenléteddel, ha visszaköszön ott az arculatod, megjelenik a céges sztorid és munkáid, értékesebbé válhatsz, mint a nagy személytelen vállalkozások.

7. Közvetlenebb kapcsolat alakíthatsz ki a fogyasztóiddal 

Lehet, hogy a céges telefont a hétvégén nem veszed fel és nem olvasod a céges e-maileket sem, de a Facebook-oldaladra küldött üzeneteket nehezen tudod kikerülni. Már csak azért se érdemes elhajolni előlük, mert sok partnerednek, vásárlódnak, fogyasztódnak ez a leggyorsabb és legegyszerűbb üzenési forma. Miért hagynád hát ki ezt a ziccert? Egy banális kérdésre adott kedves és pontos válasszal hosszú távon megnyerheted magadnak a követődet, ha viszont elengeded a kérdést és csak az akciós hétvége után, hétfőn válaszolsz, többet nem biztos, hogy keresni fog.

8. Mindig ott lehetsz az ügyfeled zsebében, vagyis a telefonján

Facebookos tartalmaiddal, eseményeiddel, hirdetéseiddel szinte éjjel-nappal az ügyfeleddel, vásárlóddal, követőiddel lehetsz. Ébredés után az ágyban, a vécén, a buszon, a villamoson, a dugóban ülve, a munkahelyen kávészünetben és azon kívül is :) , hazafelé, boltban sorban álláskor, sétálva, otthon, vacsora előtt és után (olykor közben is), filmnézés alatt és lefekvés előtt is. Nincs még egy ilyen eszköz, amin jóformán non-stop elérhető lehetsz és amivel non-stop bárkit elérhetsz. Egy Szuperinfó azért ennyire nem képes. (Oké, telefonra meg nem lehet zöldséget pucolni.)

9. Naprakész lehetsz a versenytársaidból

Amellett, hogy a fenti 8 pont csak erősít téged és a céged, ugyanitt figyelni tudod a versenytársaidat is, hogy miben jobbak, másabbak nálad. Ha gyengébben teljesítenek, ne dőlj hátra, inkább adj egy kövér gázt és told tovább a munkát a Facebookon. Ha látod, hogy valamiben jobbak, nem szégyen átvenni, adaptálni a cégedre az ő megoldásukat (persze csak akkor, ha passzolnak hozzád).

amblo-cegfb2.png

Jó pár éve még azon lehetett mosolyogni, ha egy kulcsmásoló cég felmászott a Facebookra és ott mindenféle mémmel és kulcsos poénnal bűvészkedett. Ma viszont már azon lehet mosolyogni, ha komoly cégek nem veszik komolyan a Facebook adta lehetőségeket vagy a kkv-k személyes profilokkal bombázzák az ismerősöket. Noha 2018-ban ez már kisebb probléma, mint 5 éve volt, de még mindig sok a kézműves és házon belüli okos megoldás, főleg a kkv-szektorban. 

A parádi Ribizli Vendégház Facebook-oldala is sokkal szerényebb annál, mint amit egy ilyen hely oldala megérdemelne. Egy profil- és egy borítókép, plusz még egy az udvarról. Semmi élet, semmi izgalom, semmi tartalom 2018. január elseje óta.

A hazai jó és rossz megoldásokat összeszedve és lepontozva már készül a listám a legjobb és legrosszabb hazai Facebook-oldalakról. Ha követed a FB-oldalam, akkor nem fogsz róla lemaradni. Köszi.

(fotók forrása: pixabay.com)

#andormario

andor márió vagyok. social media manager, szövegíró, pr-es, blogger, szabadúszó, egy münchen-fanatikus keszthelyi budapesten.

Kövess a Facebookon is

Friss topikok